Tomater och gurka till frukost?

Ja, det är lika bra. Jag har sen ett par dagar såndär migränaktig yrsel som gör att det flimrar när jag rör ögonen i sidled, och en lätt bakfyllekänsla håller mig i sitt obekväma grepp och präglar hela tillvaron. Detta tröttande tillstånd kan spåras tillbaka till en onödigt stadig frukost nån gång i torsdags... Jag var proppmätt och hade ju redan stoppat tillbaka allt brödet i skåpet när jag upptäckte att jag glömt en stor bulle. Lat som jag är iddes jag absolut inte plocka fram påsarna igen, utan valde att envist trycka ned den i magen istället. (Det kan man kalla lathet) Med resultatet att jag blev mättare än vad som var nyttigt...

Och bättre blev det väl inte av att jag var på 40-årskalas igår och proppade i mig nya lass gratismat med tårtfika och skumpa och snacks och ostar. Status Quo med andra ord.
Men nu råkar det ju vara så att kylen också innehåller en drös tråkiga grönsaker som helst inte bara ska ligga och mögla bort utan ätas upp någon gång, så om jag tar dem idag istället för en massa feta mejeriprodukter och kaffe och tjafs, kanske jag får rätsida på kroppen igen.

Lite märkligt det där att själva priset för livsnjutande är högre än utkomsten... Man är alltid självplågare - även när man är livsnjutare.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback