Årsskifte med smolk i blick

Redan innan jag klev ur sängen imorse fick jag nåt dammskräp i ögat, som fortfarande inte gått bort. Inte ovanligt alls. Två gånger i mitt vuxna liv har jag fått gå till Cityakuten för att få sånt skräp utplockat av ögonläkare, då det suttit i flera dagar utan att gå bort. Antingen har jag för stora ögon eller också behöver jag piska sängkläderna ofta. Eller skaffa såna där svetsglasögon med tättslutande kant runtom.

Annars då? Jorå, det knallar. För fullt, eftersom det är nyårsafton. Jag har skaffat öronproppar för att slippa det värsta.
Några nyårslöften har jag undvikit att avlägga i år, jag har bestämt mig för att jag nu känner mig själv såpass bra att jag vet att det inte hjälper med dyra målsättningar, ens på papper.  Chansen att lyckas är nog större om jag gör det spontant än om jag försöker tvinga mig själv.

Om några timmar går jag hem till Goth-Helena och inväntar tolvslaget. Familjen och släktingarna kör folkhemsvarianten och åker till Skansen för att live höra Jan Malmsjö ropa "Ring klocka, ring...".

Gott Nytt År!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback