Det var IGÅR det var måndag

På perrongkanten vid spårvagnen har någon klottrat "Don't go to work!" med stora bokstäver. Närå, det är lugnt. Jag ska bara till högskolan.
Jag var ledig igår, och därför känns det som om det är idag det är måndag. Lustigt hur det där med arbete kontra ledighet kan rubba själva tidsuppfattningen. Men jag försöker gå upp i varv lite och skärpa mig nu, bara för att få mer gjort helt enkelt. Det är en hel del som händer framöver, men jag betar inte av alltihop här och nu. Jag berättar om det allteftersom istället så blir det roligare. Åtminstone för mig som skriver.

Igår var jag i Sollentuna C och träffade min genomsnälla internetkompis "Syster Anna", för andra gången i verkliga livet. Det hade skjutits upp ett tag, men nu blev det så äntligen av. Och plånboken suckade menande åt mig då bokutförsäljningen på lokala bibblan där fick mig att shoppa loss lite... som väntat. Men det var det värt. Nog kan man väl ha värre laster än faktaböcker?

Hmm, dags att skriva en liten att-göra-lista.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback