Pappa Effell

Jag drömde inatt att jag hade blivit pappa till en liten bebis. Det var blöjbyten och varsamt bärande i famnen. Vem mamman var tror jag aldrig framgick klart av drömmen, åtminstone minns jag det inte nu efteråt. Jag vet att det fanns en kvinnlig gestalt där också, liksom ett dimmigt urval av diverse bekanta i bakgrunden, som så ofta i mina drömmar.
 Och tyvärr fanns spår av omognad hos mig. Jag blev tvungen att påminna mig själv om att det var jag som var fadern, att jag hade delansvar, att jag skulle hjälpa till.  Låt oss hoppas att detta inte är ett "budskap" om att jag är en oengagerad och odräglig mansgris. Det ger dock med säkerhet en fingervisning om vart jag mentalt befinner mig på samlevnadsskalan. Jag kan inte föreställa mig ett föräldraskap med allt vad det innebär, för jag befinner mig fortfarande i stadiet innan. Ett ofullbordat stadium i sig.

Idag öser regnet ned. Himlen är dystert grå, marken täckt av nedrasade löv. Jag kämpar för att hålla kvar den känsla av optimism och framtidshopp som fanns i augusti.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback