Jorden snurrar för fort nu

Att leva i nuet är något jag alltid velat lära mig. Antingen tänker jag tillbaka på det som varit eller också bekymrar jag mig för framtiden, och det är ett himla slöseri med värdefulla ögonblick. Men jag äger dessvärre min generations otålighet. Istället för att öppna ögonen och se mig omkring under tiominuters-promenaden till busshållplatsen ser jag endast transportsträckan som ett nödvändigt ont, då jag behöver CD-freestylens förströelse för att inte tråkas ihjäl på vägen.

På högskolan märker jag med all (icke) önskvärd tydlighet att tiden flyger just nu. Tentor som närmar sig, saker som inte hinns med, dagar som passerar fortare än man hinner reagera. Det enda som INTE gör sig någon större brådska är handläggningen hos Centrala Studiestödsnämnden. Jag vill ha pengar...! Nu.  *Kvider och skakar dammtussar ur plånboken*

Emellertid har jag förhoppningar om en underbar höst. På något märkligt sätt så tror jag på det.


Kommentarer:
Postat av: TinaSol

Du...när jorden börjar snurra lite långsammare så kan du väl hojta, så hittar vi på nåt. Njut av förhoppningarna du känner för hösten. Konstigt är att just förhoppningarna är det som skrämmer mest ibland :) Stora kramen


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback