Upptaget

Idag är första helt lediga vardagen på över en vecka, och det är skönt. Jag loggade nyss in på MSN för att kolla läget - ibland beklagar nämligen internet-vännerna att de ser mig där alltför sällan. Observera dock, att de flesta i min lista är sådana som antingen surfar från jobbkontoret eller är bredbands-påloggade från morgon till kväll vare sig de surfar aktivt eller inte. Så när jag går in möts jag inte alltför sällan (t.ex. idag) av säkert ett halvt dussin online men ingen som är tillgänglig. Det står "Upptagen" eller "Inte vid datorn" eller "Strax tillbaka", etc.
Det är nog av precis motsvarande anledning som jag själv sällan är online på chatten samtidigt som jag håller på med något annat. Det känns onödigt att jag syns där om jag ändå inte kan koncentrera mig på en konversation. Fast min MSN-uppkoppling är inte heller en sån som går igång automatiskt, utan jag loggar in manuellt.

Snart ska jag glida iväg till biblioteket och kolla in ett par gamla böcker på tyska som jag beställt fram. Får se om jag överhuvudtaget kommer att fatta något av dem. Och imorgon är det späckat schema - kanske besök på både Operan och Etnografiska muséet, samt kräftfest härhemma på kvällen.

P.S.  Jag är glad för alla de vänskapliga kommentarer som droppat in sen jag startade bloggen, men underteckna gärna på ett eller annat sätt. När kommentaren är helt anonym är det svårt för mig att veta om det är från någon jag känner eller inte. 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback