Cola med inbyggd is

Så blir det om man lägger en flaska i frysen och sen tar ut den strax innan all vätskan hunnit förvandlas till ett massivt block. Drycken är ännu flytande, men mycket kall och uppblandad med små isflagor. Det nästan klirrar då man häller upp den i glaset. Faktum är att det kanske rentav är en fördel om den är avslagen så att kolsyran är borta.

Har apoteks-shoppat idag, och det var i grevens tid. Min nuvarande lågkostnadsperiod går nämligen ut på tisdag, så tre sorters recept-medicin hamnade i varukorgen, och fick senare sällskap av ett paket kondomer, en flaska munskölj och hostdämpande. Lika bra att slå på stort och fylla på hela hälsa- och hygien-förrådet.
Som ni kanske märkt valde ju vintern plötsligt att komma tillbaka igen med isiga gator och snöblåst. På apoteksshopen kastade jag med andra ord lystna blickar mot de tuffa halkskydd som såldes för dryga tvåhundralappen och bar det IKEA-klingande namnet "Tvärstopp". Man spänner dem utanpå skorna, och sen kan man ju glassa omkring och låtsas att man har cowboysporrar när det klapprar emot underlaget. Det får i alla fall vänta tills CSN-pengarna dyker upp...

Apropå dem finns många små projekt i luften nu, då det snart är flyttartajm för mig. Särskilt mycket yta kommer jag inte ha att spela på, men vissa saker vill man ju förändra samtidigt som själva bostadsbytet sker. En snygg men dyr bordslampa har jag spanat in, liksom en ny telefon... men det kommer att bli en prioriterings- och kostnadsfråga.



Kommentarer:
Postat av: TinaSol

Nyfiken på att höra om din flytt. Vill bli uppdaterad om allt spännande. Hoppas veckan blir bra. Söndagskram

2006-02-05 @ 19:55:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback