*Drar ett djupt andetag*

Igår eftermiddag ville jag i frustration ropa mot skyn: "Det räcker nu! Vi har lärt oss hur snö ser ut!" Och när gryningen infann sig idag tycktes någon däruppe ha hållit med mig. Idag är det blå himmel, sol och nästan vindstilla.

Första dagen denna vecka som jag är helt ledig från högskolan. Jag ska gå på bio senare under dagen. "Sigrid och Isaac" tror jag filmen heter.
Och så ska jag försöka tillbringa en bra stund i den nu alldeles för försummade ateljéhörnan. Innan det här året är slut kommer jag troligen att ha tvingats säga upp mitt kontrakt där och flytta ut, för jag kommer helt enkelt inte att ha råd, nu när jag byter bostad. Det känns vemodigt, med tanke på att jag haft en oas där ända sedan vårvintern 1998. Det blir alltså åtta år nu, inom ett par månader!




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback