Mitt i alltihopa

Jag stirrar in i dataskärmen och världen runtomkring försvinner som den brukar. Allt är som vanligt hemma hos Effell.
Med ett undantag: det blir mindre och mindre hemma.

Jag undrar vad klockan är och höjer blicken emot den punkt på väggen där den brukat hänga - men där sitter bara en tom tavelkrok. Jag fryser om fötterna - men minns plötsligt att tofflorna inte bor här längre, de har redan flyttats till nästa sovrum. Jag kommer på att jag vill byta skiva i min cd-walkman - men hela skivsamlingen, ja hela bokhyllan, är ju borta.
Rummet promenerar iväg bit för bit. Den tillvaro som byggdes upp, förädlades och putsades på under åratal monteras sakta ned och forslas bort. Idag flyttades telefonnumret. Snart sugs även de sista fästena med i strömmen. Skrivbordet... väggalmanackan... sängen... och datorn!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback