Stöksöndag

Det här med att möblera på liten yta är en konstart - som jag ännu inte behärskar till fullo. De första att sätta betyg blir troligtvis mina vänner i bokcirkeln, som hälsar på om ca en vecka. Måste se till att golvet är fritt tills dess.
Jag åt langos på gatuköket häromdan. Inget särskilt med det, men Tiniz, som inte hade hört talas om maträtten ifråga tidigare försökte mödosamt memorera det exotiska ordet, och jag lovade i brist på anteckningspapper att omnämna det i bloggen så att hon också kunde se det i skrift. L-A-N-G-O-S. Ungersk specialitet bestående av ett frasigt, friterat bröd med gräddfil, svart kaviar och lök. Det är godare än det kanske låter.

Tittade på svenska finalen i Melodifestivalen igår. Alltså, jag vill verkligen betona att jag vanligen inte tillhör kategorin "halvparanoida samhällskritiker med konspirationsteorier", men när Carola, bland en mängd originella och hyfsat nyskapande bidrag, utan större möda kammar hem segern med en låt som går i samma stil som det mesta hon gjort sedan 1990, är det så att till och med jag måste bita mig i läppen för att inte utropa: "Det där var uppgjort!!" Inget ont om henne, men vad var det för speciellt med den låten?!

Nä nu måste jag städa...


Kommentarer:
Postat av: TinaSol

Gissa vad Tina har ätit idag? *stort leende* Tack för senast. Det var som vanligt mycket trevligt.

2006-03-21 @ 21:44:27
Postat av: Supergiraffen

Jag längtar också efter langos, mitt i all den här Thai-maten. När jag kommer hem kan vi prova att göra det själv:

http://susning.nu/Langos
http://www.abc.se/~m10217/ilona/recept.htm#L%E1ngos

2006-03-22 @ 09:16:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback