Hoppas ni förlåter mig

Jag vill egentligen att den här bloggen skall ge er leenden och goda skratt. Jag vill att den skall vara skojig och upplyftande att läsa, men så blir det ju tyvärr inte om man skriver utifrån sitt liv. Åtminstone inte utifrån mitt liv just nu.
Ja, man kan väl ana redan utifrån föregående inlägg vartåt det barkar. Jag mår helt enkelt inte bra, och självförtroendet rymde till okänd ort för några dagar sedan. Förlåt vill jag säga till er läsare, för jag förstår om det till slut blir tröttsamt med allt mitt existentialistiska gnäll; det är ju inte precis första gången jag halkar dit. 

Nejdå, jag har inte glömt. Jag har märkt tidigare att det finns mycket stöd hos er. Då och då pulserar gästboken av värmen från er omtanke och detta tackar jag uppriktigt för. Jag önskar att jag alltid hade kraften att följa alla de goda råden, att tänka positivt, att se det underbara istället för det svåra. Men jag är en mycket svag och bräcklig person.

Enda fördelen med grubblandet är att man i sin känslighet blir mycket öppen för även mycket små positiva signaler. Igår hade jag fikabjudning hemma med anledning av min nyligen timade 35-årsdag, och fick besök av vänner som aldrig sett mitt nuvarande hem tidigare. Idag sken solen hela dagen och jag var i kyrkan på förmiddagen och fick höra en tänkvärd predikan som jag tackade prästen för efteråt. Jag behövde det. Ibland, det medger jag, finns det små glimtar av nåd att upptäcka i den tunga vardagen. 

Kommentarer:
Postat av: Mona

Be inte om ursäkt för att du inte inte tar på dig en mask och låtsas vara något du inte är. Be inte om ursäkt för att du är. Du får aldrig, aldrig be om ursäkt för att du är den du är och känner det du känner. Det är naturvidrigt att inte förmedla det man tänker och känner. Jag vet hur det är att vara svag, att ägna all sin energi åt att krypa på asfalten och där leta efter spillrorna av ens jag som ligger nedtrampat, inkletat, där i den kalla, hårda asfalten. Det är förintande och man fixar inte att hantera den smärtan själv.

Stor kram!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback