Fullständigt ute och cyklar

Man är inte så kaxig när finanserna understiger hundralappen. Det skulle vara skönt om mina föräldrar ville komma hem från sin fjällsemester nu... Förhoppningsvis kommer de imorgon.

SL-kortet gick ut i måndags. Då övergick jag till de separata nödbiljetterna (sådana som stämplas) som föräldrarna lämnat hemma på sitt matsalsbord åt mig, och igår tog även de slut eftersom de inte var många. I plånboken har jag ca 60 kr, på kontot ca 9 kr...! Och inga inkomster i sikte närmsta veckorna. Med andra ord har cykeln fått plockas fram, med diskreta böner till högre makt om att åtminstone få slippa punktering. 
Visst är det nyttigt att cykla, men också en fysisk chock för en lönnfet och otränad astmatiker som jag. De säger att det är kyligare ute nu igen, fast det var det möjligen bara mina öron och fingrar som märkte, resten av mig svettades och ångade under den backiga färden mellan Rågsved och Örby.

Jag blir nog hemmavid så mycket det går... Och vad ska jag ut och göra förresten, det finns ju ingenting som inte kostar pengar. Tur i oturen att jag åtminstone har påskledigt från högskolan denna vecka. Att cykla till Bromma vet jag inte om jag skulle klara. 

Kommentarer:
Postat av: Wånkan

I helgen ska jag ta å fixa iordning min cykel så man kan börja cykla till jobbet igen!

Fast nu har ju även min mc fått nya däck å är helt körklar så det gäller att hålla på karaktären och cykla och inte sitta still å njuta av hästkrafterna mellan benen *S*

Postat av: hannastina

Om jag var hemma i Stockholm skulle jag komma hem till dig med lite fika och kanske en film. Sällskap är i alla fall gratis! Men det är nog nyttigt för dig att cykla lite. ;)

2007-04-04 @ 18:55:35
URL: http://hannastina.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback