Terminsstart på gång, och frälsning i Globen.

Nästa vecka kör plugget igång igen. Är det skönt eller jobbigt då, tycker Effell? Är det befrielse eller plåga då kvarnarna drar igång igen?
Helt ärligt, jag vet inte! Jag vet, efter den här sommaren, inte riktigt hur jag mår eller vad jag vill med någonting längre. Men det står ganska klart att jag nog sammantaget hade mått bättre av att jobba och vara sysselsatt, istället för frivilligt "ledig" de här månaderna. Detta oavbrutna kretslopp av livsgrubbel, samvetskval, ångest  och ny begynnande olycklig kärlek har sugit en hel del must ur mig, och allt hade kanske tagit helt andra vändningar om jag åtminstone inte haft tid att tänka så mycket.

Jag har ju skrivit en del om festivaler och sånt. Efter senaste helgen känns det nu lite som att fyrverkerierna tystnat över Stockholm. Fast allt är inte över. Ikväll ska jag ut till Huddinge och bese något slags Ted Gärdestad-afton... Mycket mer än så vet jag inte, jag får väl berätta mer sen. Och nu till helgen är det visst Tjejmilen.

Södermalmskyrkan, tillhörig den s.k. Trosrörelsen, har ägnat senaste veckorna åt att föra ut det kristna evangeliet till folk, och nu på fredag kväll utmynnar detta i ett stort förbönsmöte i självaste Globen, med fritt inträde. Uppenbarligen har frälsningskampanjen gått bra, för de räknar alltså med tusentals deltagare och besökare.
Om jag själv ska dit är dock tveksamt. Jag har nosat lite på denna typ av stormötes-evangelisation förr, och har inte fastnat för den, även om den kanske kan vara perfekt för någon annan. Dessutom är risken stor att jag är upptagen med att umgås med tillrest släkt någon gång den kvällen. De kommer med anledning av Tjejmilen, som min enda kvinnliga kusin skall deltaga i.


Kommentarer:
Postat av: Wånkan

Om du ska ut till Djurgården å hejja på tjejerna på söndag får du komma ihåg att hejja lite extra på mig = )


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback