Seg tisdag, dock inte bakis.

Studentpuben blev trevlig, med tillgång till såväl vin och öl som glögg och sällskap. Jag dricker dock med måtta, därav den alldeles sanningsenliga rubriken. Jag iddes inte ta mig ända hem där på natten, utan kraschade i gästsängen hos mina föräldrar istället; det känns ungefär som halvvägs. Så skönt att ha den möjligheten. Så det är därifrån jag nu sitter och uppdaterar, innan jag rusar ut i den vintergrå vardagen igen.
Ett par vantar som någon skolkamrat glömde kvar efter kalaset går jag omkring med i jackfickan. Ska försöka luska ut vems de är. Ska till plugget denna eftermiddag.

En av de saker som ständigt vädjar till (och även stressar) mitt samvete är alla de skicka-vidare-meddelanden med uppfordrande välgörenhetsinnehåll som cirkulerar i cyberrymden och som droppar in i ens digitala inkorg med jämna mellanrum. Att man skapar protestlistor, skapar opinion och sprider samhällsinformation via nätet tycker jag är helt okej i sig. Man bara hoppas att det *hjälper* också då, så att det inte stannar  vid en massa info som bara surrar omkring på Internet, utan att något sker i verkligheten...
Communityt Facebook har blivit rätt mycket av ett såntdär forum har jag märkt. Där har jag själv skrivit på "Stoppa avrättningen av Adnan Hassanpour" (en regimkritiker inför rätta i Iran), och jag fick igår en otäck liten propagandafilm om hur det går till då man klubbar sälungar. Nej, jag vidarebefordrar inte precis allting jag får, men det där var en av de där sakerna som fick gå vidare. Sälslakten i Canada och Norge har enligt kritikerna urartat till en grym sport, ett slags makaber jägarturism. (Man kan läsa mer på t.ex.
http://www.harpseals.org/index.html )

Usch, klockan har redan passerat lunch och jag har ännu inte fått någonting vettigt gjort. Dags att sätta fart. Fast nu vet ni ytterligare lite mer om läget. 

---

P.S.  En av många artiklar på nätet beträffande fallet med Adnan Hassanpor, nämnd ovan:  http://www.expressen.se/debatt/1.940899/fel-om-amnesty-carina-rydberg .

Kommentarer:
Postat av: Eva-Maria

Det är lite svårt att veta vad man egentligen ska tro om den "sanningsenliga rubriken". ;) Mycket (över?)tydlig info om "inte bakis" men samtidigt en "krasch" hos föräldrarna halvvägs hem...

Nåja, skojade bara. :)

Postat av: Wånkan

Önskar han en trevlig luciadag!

2007-12-13 @ 08:41:47
URL: http://wankan.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback