Valentine - älskat eller hatat?

Det är Alla Hjärtans Dag idag. Men själv har jag tyvärr ingen att uppvakta. Jo, jag kanske ska skicka ett mejl till min favvotjej på högskolan, men i övrigt blir det nog inget.
Jag försöker att inte reflektera så mycket över sånt, men man bombarderas med det ändå. En löpsedel vid affären skriker: "DÄRFÖR ÄR UNGA KVINNOR OTROGNA", samtidigt som godiskorgarna är fyllda med geléhjärtan att ge bort till presumtiva partners. Det känns som om det finns något slags ironi i det... Inte för att jag sätter någon blind tilltro till vare sig det ena eller andra, men ändå. 

Fast det är väl så världen ser ut. Mellan vitt och svart finns en lång gråskala, och vi befinner oss alla någonstans på den. Dock inte på exakt samma nyans.
 

Kommentarer:
Postat av: smurfan

...och de undrar varför man blir poly...

2007-02-14 @ 20:11:43
Postat av: Therese

Din blogg är mycket välskriven!

2007-02-20 @ 21:02:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback