Återkomster

Vi är några stycken som varit lite oroliga för henne i plugget eftersom hon inte synts till efter nyår överhuvudtaget. Kanske särskilt jag, som ju även är lite småkär... För den som känner henne någorlunda är det ingen nyhet att hon någon gång emellanåt trillat ned i avgrundsdjupa hål av depression, och även om jag tror/vet att hon är trygg och har det bra rent materiellt, så vill man ju ändå finnas där som vänskapligt stöd om det skulle behövas.
Då hon t.o.m. uteblivit från den viktiga tentan nyligen skickade jag henne hursomhelst ett mejl med en förhoppning om att åtminstone få veta att hon lever, och även lite hälsningar från andra vänner. Idag, några dygn senare, kom gudskelov ett livstecken – bara tre korta ord med möjligheter för flera tolkningar: ”vi ses snart” – men jag nöjer mig. Hon känner sig ofta pressad av andras omtanke, vilket gör att hon kan reagera helt ”fel” på tröst, och slå ifrån sig. Jag tänker definitivt inte provocera henne i onödan.

Apropå livstecken då... så kan jag ju med en liten tår av tacksamhet konstatera att ni trogna läsare faktiskt har undrat över vart jag tog vägen för halvannan vecka sedan. Tack för era kommentarer. Det var aldrig min mening att icke-blogga såhär länge. Jag har varit här hela tiden, men livet, det där som man förväntas berätta om i sin blogg, har på senaste tiden tett sig ungefär lika intressant som en svartvit bruksanvisning till en klockradio. Jag har slagits av sömnsjuka varenda gång jag kastat en blick på sajten, och tänkt att ”mañana mañana...” Det har bara inte blivit något av helt enkelt.


Men nu tror jag mig vara tillbaks i spåret igen. Min väninnas knapphändiga men plötsliga bekräftelse fyllde mig just nu med precis lagom livselixir för att återvända till författar-tangenterna.
   

Kommentarer:
Postat av: M. Anus

Äh, snart har du massor att skriva om i bloggen. :P Eller iaf hänvisa till.

2007-01-24 @ 22:14:51
Postat av: hannastina

Hej Effell!
Vad trevlig att du skrivit ett inlägg igen. :) Vi ses snart online.
Kram!

Postat av: Wånkan

Välkommen tbx !

2007-01-26 @ 08:59:06
URL: http://www.wankan.blogspot.com/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback