Fredag

I tisdags blev det så årets första riktiga helkroppsdopp för mig, samt några simtag. Ja. Så fick jag i alla fall min badpremiär tidigare än förra året, och det var ju det som var själva grejen. (10 juli att jämföra med 31 augusti) Jag är helt medveten om att jag ändå är sen, i förhållande till många andra.

Annars? Jag har inte mått något vidare senaste veckan, därav skrivtorkan här. Och om jag skulle försöka mig på en förklaring av läget skulle det bli ett mycket invecklat, troligen mycket långt och kanske aningen förvirrat inlägg. Men det har i alla fall handlat mycket om djupt grubbel kring relationsmoral; mänskliga känslor såsom kontrollbehov och svartsjuka kontra den kristuslika människokärleken där alla inkluderas och man delar med sig, och så de skuldkänslor som kommer då jag märker att de mänskliga sidorna segrar hos mig. Det är ännu mer komplicerat än det låter. Det här är inget nytt problem för mig, utan de här tankarna har kommit och gått i över tio års tid. Jag kanske skriver mer om det här såsmåningom, när jag orkar formulera det ordentligt. Hursomhelst, jag misstänker att jag kommer levande ur krisen den här gången också.

Dagens roligaste löpsedelsrubrik, apropå den senaste Harry Potter-filmen som just har premiär: "POTTER-FILMEN SAKNAR MAGI". Förmodligen en fullkomligt medveten ordlek i och för sig, om det nu handlar om filmkritik. (Berättelserna om Harry Potter handlar om trollkarlar och häxor, och det är inte särskilt troligt att magi, i dess mera bokstavliga mening, skulle saknas helt i handlingen.)

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Din badpremiär är tidigare än min i alla fall... Men nu börjar ju semestern så nu kanske jag får bada lite. :-)

Postat av: Thomas

Trist att höra om att din grubblerisvacka, hoppas det ordnar sig. Kommande vecka är jag gräsänkling. Hör av dig om du har lust att komma över någon kväll.
Jag var faktiskt och såg Harry Potterfilmen igår. Den var under förväntan, men godkänd, kan man väl sammanfatta det som. Det är ju inte enkelt att göra en lysande film när man tar det tjockaste av de fem första böckerna och gör om den till den kortaste av de fem filmerna... Mycket hoppas över och resten stressas igenom, känns det som. Men den som är, är snyggt gjort, som vanligt. Därmed klarar den att få godkänt, men inte mer.

2007-07-14 @ 09:57:12
URL: http://www.beutler.se/blogg/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback