Själva aftonen

När jag vaknar om morgnarna är det i ögonblicket ofta med ett stänk av ångest, innan det trögstartade inre räkneverket snurrat färdigt, och jag minns vem jag är, var jag är, samt i bästa fall vilken dag det är. Imorse stannade ju räkneverket sanningsenligt på midsommarafton. Det kändes rätt okej. Då har alltså föräldrahemmet vid det här laget invaderats av lite släkt, och jag ska väl själv masa mig dit såsmåningom.

Vi har nyss passerat årets ljusaste dygn. Det är ungefär här min fasta sommarplanering tar slut, förresten. Från och med nästa vecka är det hela ganska flytande, och handlar mer om vad jag borde än vad jag ska. Jag har i alla fall förhoppningar om att i slutet av augusti kunna se tillbaka på veckor av något slags produktivitet, särskilt om man jämför med förra året (då jag av ren obeslutsamhet inte ens lyckades komma i badvattnet förrän den 31 augusti! Så får det inte bli igen). 

Den här veckan har varit märkligt hektisk trots att det mesta inplanerade egentligen har varit nöjen och umgänge. Några enstaka bakslag (ett exempel i föregående inlägg), men överlag har det varit bra. Lyckades på onsdagen *äntligen* träffa TinaSol över en fikastund igen; vi har som vanligt haft ett sjå att få våra almanackor att överensstämma. Igårkväll gick jag och Mian på bio igen, första gången sen Babel för någon månad sen. Vi har dock däremellan faktiskt varit riktigt flitiga med att gå och simma, och fått till något slags en-gång-i-veckan-rutin. Igår var det därför nära att jag drog nån torr vits om att "ovant att se dig med kläderna på", eller nåt såntdär, men jag avstod tack och lov...
Har även haft ett möte med min terapeut och min respektive medicinläkare på samma gång. Tanken var att avgöra min medicinerings vara eller icke vara, och jag förklarade att jag i praktiken egentligen slutat ta tabletterna, och att jag nog är beredd att försöka klara mig på egen hand. Så vi låter därmed saken bero fram till hösten, så får vi se hur jag mår då. 

Ha nu en bra midsommar, kära alla läsare. Ta det lugnt och gör inga dumheter; det ska ju vara skönt att vakna på midsommardagen också. Vi hörs och skrivs.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback