Mitt i en nyttig(?) vecka

Jag fuskade nyss. Jag tog smörgås med ost på! Enligt det stränga matprogram som brorsan lagt upp för de närmaste dagarna är bröd med smör och ost inte mindre än tre fel på samma gång. Både spannmål och mejeriprodukter, aj aj...!
Ja, min bror har utmanat mig på nyttig vecka: ren "stenålderskost" och joggning/träning två gånger per dag. Dessutom skall han så långt möjligt bo hos mig under tiden, så ingen av oss ska kunna fuska. Jag, som är van vid mjölk och flingor snarare än hemmagjord fruktsallad på morgonen, håller redan på att bli halvknäpp av hunger, om än kanske en inbillad sådan. Vi får se vad resultatet blir, då veckan är slut. Första joggingrundan var tortyr för mina astmatiska luftrör. Jag försöker intala mig att det är rätt...  I eftermiddag ska jag dock gå och simma med Mian istället för att springa. Jag menar, nyttigt som nyttigt... väl...?

I fredags åkte jag Mariehamn tur-retur med far, och ja, det var väl i ärlighetens namn en bunkra-upp-taxfreeöl-kryssning snarare än en turistresa. Värt att nämna om trippen för min del, är väl att det måste varit första gången på över tio år som jag rent tekniskt befann mig utanför Sverige... Förnuftet vann över fobierna för en gångs skull, och jag lyckades hålla ångesten i schack, även om jag hade svårt att slappna av och njuta förrän på tillbakavägen. Jag åt ju god mat i alla fall, och distraherade mig med digitalkameran, vilket resulterade i en drös tjusiga skärgårdsfoton. Och viss måleriinspiration tror jag.

Idag är det sånglektion som gäller, innan jag beger mig till badhuset och annat. Som blivande liturg behöver man en skolad röst - hur det nu ska gå till i mitt fall.

Kommentarer:
Postat av: annaluna

shit, vilken diciplin!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback