Och den första snön kom, och gick...

Inatt var det dags för vintern att göra sina första trevande invasionsförsök i Sthlm. Ett tunt lager blötsnö, som nu håller på att försvinna i plusgraderna. Själv satt jag nästan till tolvslaget med en hemtenta som jag behövde få färdig. Inget Halloween här inte. Nöjer mig med att ha kollat på lite vimmelbilder på nätet, från olika partaj ute i landet.

Ikväll blir det nog däremot en tur till kyrkogården, som brukligt är för mig. Med eller utan sällskap. Den sedvanliga promenaden i minneslunden och förundran över alla dessa ljuslyktor, om nu vädret så tillåter. Dagen är rätt oplanerad ännu, men jag vet såpass att familjen gärna vill ha hem mig på middag ikväll, i alla fall. Vi får se i vilken ordning jag tar saker.

Min granne mittemot, en dam från Finland, bjöd plötsligt hem mig i förrgår kväll. Kanske för att jag i förbigående berättat att jag ännu inte har nämnvärt mycket kontakt med folket i grannskapet; jag är rätt ensam här. Hon har själv inte varit hemma mycket - eller rättare sagt, hon har varit där hon egentligen känner sig hemma, hos släkten på andra sidan Östersjön, och hon står snart i begrepp att flytta tillbaka dit för gott.
Då jag gick tillbaks in till mig efter en lång och trevlig pratstund med mat och fika, hade jag med mig både en krukväxt och en liten plastjulgran med belysning... Hon håller på att avyttra det hon inte vill ha kvar då hon såsmåningom ger sig av, och jag blev erbjuden både det ena och det andra, som nog inte heller jag har vare sig plats eller användning för. 

Trevlig Allhelgona, allihop!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback