Glashuset

Okej, först uppdatering. Återträffen med "författarinnan" (hon är till yrket lärare, egentligen) var trevligt och kändes åtminstone som om vi blåste liv i det gamla projektet igen. Vi ska fila lite på sakerna vi har, och se om det sedan går att få något förlag intresserade. Vi vet sedan tidigare att chanserna inte är stora, men värt ett försök är det ju.
Både bra och dåligt, förresten, det där när man haft långt uppehåll: då man plockar fram och dammar av sina bortglömda verk, text såväl som bild, upptäcker man alltid detaljer man kan förbättra eller saker man inte riktigt står för längre. Eller sånt man aldrig gjorde klart.

Glasprylar lever farligt hemma hos mig. Trots att jag bor ensam. (Eller därför...?) För ett par månader sen pangade jag rutan till en gammal tavla av ren klantighet. Idag rök ett stort men tunnt dricksglas då dåligt staplade saker föll över varandra i diskstället. Och för en stund sedan blev jag på obestämd framtid snuvad på hemmabryggt kaffe, eftersom jag lyckades spräcka kannan - som var gjord av glas. Hoppas det dröjer innan det är ett fönster som stryker med i alla fall...!

Trevligheter senaste tiden: besökte den årliga(?) chokladmässan, som hölls på Nordiska museet i helgen, och jag hade faktiskt sådan flax att jag gratis blev erbjuden en oförbrukad biljett av en utpasserande. En biljett som det faktiskt inte var någon hake med, utan som funkade! Beträffande själva det ätbara då, så var det ju exklusivt och just därför... dyrt. Jag köpte mig en påse med tio blandade bitar, och det fick väl bli dagens ekonomiska utsvävning: varje pralin kostade tio kr, vilket resulterade i en godispåse för hundra spänn. Fast storknande mätt blev jag ju också.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback