"Klipp dig och skaffa ett jobb"

Idag är åttonde dagen på ny medicin, en halv tablett om dagen. Och det går bra, såtillvida att jag hittills inte råkat ut för någon rejäl "dip", som man ibland gör av sådana preparat. Hoppas det fortsätter gå lika smidigt. Om någon vecka är det dags att öka dosen en aning, om doktorn tycker så. Långsam upptrappning.

Mina teologistudier håller kanske på att komma på skam en aning. Var på besök hos prästrekryteraren i måndags; det första obligatoriska besöket innan man går in i antagningsprocessen. Tyvärr såg det i hans ögon inte ljust ut för mig just nu. Kraven har skärpts med tiden och numera vill de att man har färsk erfarenhet av arbete med konfirmander, vilket jag inte har. Alltså bör jag, enligt hans åsikt, skaffa den erfarenheten innan jag ens funderar på att skicka in min intresseanmälan. Det betyder att allt det här i så fall kommer att ta ännu längre tid. Och ja, han sade mer eller mindre uttryckligen till mig att jag nog borde skaffa mig en Nödplan A, och B...
Alternativet skulle kanske vara att söka sig till ett annat stift, någonstans där det är betydligt större prästbrist än i Stockholm. Då ökar genast chanserna att bli antagen. Men det är också i det läget jag funderar över vad alltihop egentligen är värt för mig. Vill jag detta tillräckligt mycket, är det verkligen min högsta dröm? Jag är sjukt skoltrött efter att ha gömt mig i högskolevärlden sedan år 2000. På sätt och vis skulle det faktiskt vara skönt att bara hoppa på ett "vanligt" jobb nu, och få en nio-till-fem-rutin i livet igen. Åtminstone för ett tag.

Mycket att göra den här veckan. En massa skrivjobb.

Kommentarer:
Postat av: Wånkan

Ja du har en del att klura på hör jag.... Hoppas du kommer på vad du vill göra 'när du blir stor'

Postat av: Hanna-Stina

Måste det vara din högsta dröm för att vara värt att realisera?

2007-10-11 @ 18:11:36
URL: http://hannastina.blogspot.com
Postat av: Supergiraffen

Jag skulle förstås sakna dig om du flyttade till Gagnef, men det kan vara en bra grej för dig att komma bort någon annanstans. Om du måste bo i Stockholm, så håller jag med din handledare om att ha en plan B.

2007-10-11 @ 23:26:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback