Till Ingarö

För flera år sedan träffade jag, via en annons på arbetsförmedlingens anslagstavla, en tjej som hade planer på att skriva en barnbok. Hon sökte en illustratör och jag hörde genast av mig. Sedan dess har vår kontakt och vårt samarbete varit sporadiska; både hon och jag har tidvis överhopats av annat i livet, och vi har båda varit halvtaskiga på att höra av oss, ärligt talat.

Idag är det äntligen planerat att vi ska ses igen, för första gången på säkert minst halvannat år. Om inte mer. Jag har rotat fram de gamla texterna och teckningarna igen, och står i startgroparna för att bege mig ut till Ingarö där hennes familj bor nu. Visst var det lite enklare när de bodde härute i Söderort, men å andra sidan är det ju inte så ofta jag får anledning att åka buss via Gustavsberg istället för inne i stan, så omväxlingen förnöjer i alla fall.
Det tar en stund att komma dit ut, och så ska jag försöka passa tiden omkring kvart över tolv - halv ett, för då räknar hon med att vara redo. Vi får se hur det går.

Kommentarer:
Postat av: Thomas

Men... hallå? Uppföljning tack! Hur gick det? Man blir ju nyfiken! :-)

Appropå barnböcker, har Elin två "Pixi-böcker" (ja, de finns fortfarande) tecknade i serietidningsstil - inte långt ifrån den du själv använter, kanske bara något "renare" och mindre detaljrik än den vi använde i exempelvis "Leffe & Frida". Lite kul, faktiskt. Undrar just hur svårt det kan vara att få en pixibok publicerad? :-)

Postat av: Carro

Vilket spännande projekt!!

2007-10-18 @ 10:32:29

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback