Solen lurar bak tunna skyar

Det har ju faktiskt varit ganska vårlikt senaste dagarna. Inte mig emot alls. Rubriken syftar på tillståndet just i skrivande stund; annars har det ju också varit riktigt klart solsken stundtals. Fast jag vet inte om jag tycker värmen har kommit ordentligt.
Ja, rubriken skulle förstås även kunna åsyfta ett mentalt tillstånd, vilket säkert var en association flera av er trogna läsare fick.

Vad har hänt sen senast? Allt och ingenting, ungefär. Min bärbara dator fick något som liknade en hårddiskkrasch nyligen, och brorsan skall undersöka vad som räddas kan. Som tur är finns det mest livsnödvändiga stoffet i den stationära burken hemma. Jag har sprungit på föreläsningar och föredrag, läst böcker och har dränkt potentiella sorger i kaffe och dataspel. Som jag brukar.

Största förändringen är dock detta: jag är i nuläget sjukskriven, och pluggar därför inte längre, just nu. Sjukskriven, inte p.g.a någon fysisk arbetsskada eller åkomma, utan av psykiska skäl. Och egentligen kunde det skett för längesen, med tanke på hur jag har mått ibland. Men nu känns faktiskt det här som en bra "början", någonting att i lugn och ro klättra upp ur istället för att vimsa omkring och inte veta vad jag ska göra först av allt jag vill och borde.

Ännu har jag inte fått det hela svart på vitt på papper, så jag får anledning att återkomma.

Kommentarer:
Postat av: annaluna

Åh, tråkigt att du mår dåligt, men skönt om du får lite lugn och ro och tid att bearbeta saker och ta dig upp igen!

Postat av: Wånkan

Hoppas sjukskrivningen gör så att du kan komma igen och ta tag i dom bitarna som behövs!

Ja vi får hoppas att B gör bra ifrån sig nu så han snart har sitt mc kort!

Det är till vårt eget radhus vi ska flytta = )
Ska bli så spännande!

2008-04-21 @ 10:39:31
URL: http://wankan.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback