Jag borde vara (helt) ute

Solen kämpar verkligen för att ta sig igenom grådiset. Ibland lyckas den nästan, men nog kom det några skopor regn även idag. Och själv är jag seg och får knappt något gjort. Klockan närmar sig tre, men i mitt inre schema har jag inte ens nått fram till lunch. Jag borde gå ut och få lite frisk luft åtminstone.

Satt nyss och kikade in på ett par av Sveriges "trendiga" personbloggar. Ni vet det där omdiskuterade fenomenet då en modekänslig människa - gärna en ung kvinna, och gärna lite kändis - skriver om vad den shoppat, vilka fester den besökt, och lägger ut dagliga helfigursbilder på sig själv med anvisningar om vart varje klädesplagg är köpt någonstans. Ungefär.
Och ja, jag är verkligen fullständigt tappad bakom en vagn när det gäller sånt. Jag vill nog påstå att jag är noga med mitt utseende, men jag har ganska sällan påverkats av någon opinion eller allmän modeströmning. Jag har snarare fått en egen fix idé om hur jag vill se ut, och så försöker jag hitta attribut som kommer så nära den visionen som möjligt.

... Men jag vill ju inte vara sämre än modeoraklen, så härmed ska jag be om att få deklarera vad jag har på mig just nu. Så, läs och njut! Eller blunda.

På huvudet: "gubbkeps" från H&M. Den var på rea.
Frisyr: växande mittbena-page. Och skägg.
Tröja: köpt på en jeansaffär i stan; inget känt märke
Byxor: gamla joggingbrallor från Champion
På fötterna: barfota.

Kommentar: När jag går utomhus om en stund byter jag nog till svarta jeans, även om de inte är lika sköna som de här. Så här års använder jag ofta midjeväska för plånboken, eftersom det är för varmt för jacka.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback