Mitt emellan almanackorna

2008 års fickalmanacka är tummad, har sprucken rygg och ett och annat hundöra. Anteckningsdelen i slutet är nästintill fullklottrad med diverse minnesnoteringar från året som gått. 2009 års fickalmanacka, inhandlad i förrgår, har hittills försetts med ett fåtal hållpunkter för januari månad.
Ja precis. Såhär mindre än en månad före årsskiftet lever man liksom i två säsonger samtidigt. Nästan all planering fr.o.m. nu berör andra sidan nyår, men ännu måste man hålla rätt på vad som gäller de närmaste dagarna också.

Jag har i flera år betraktat nyårsdagen som en befriande fräsch nystart. Det kan bero på två saker. Dels det faktum att jag inte är något större partydjur, och därför inte vaknar sliten och grymt bakfull på årets första dag. Och dels därför att en person med min oförmåga att tänka på flera saker samtidigt, min avsaknad av simultankapacitet, helt enkelt behöver en konkret startpunkt att utgå ifrån *självironisk*. Sådär är det varje gång jag får för mig att "börja ett nytt liv" också. Jag måste starta på en måndag, annars tappar jag liksom räkningen.

Redan fredag. Imorgon Lucia. Tredje Advent närmar sig. Det går fort nu, tycker jag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback