*Rostar bröd*

...och på dem skall det vara Tartexpastej och eventuellt mjukost med viltkött. Ja, inte på samma macka, men... ni fattar.

Jaha, lagom till att man fick en TV-soffa så slutade TVn (närmare bestämt digitalboxen) att fungera...! långvarig blev den lyckan. Nästan så det känns som en tanke, en pik från ovan. "Du ska läsa läxor! Eller gå ut och rädda världen, eller nåt. INTE ligga i en soffa och titta på TV!"
Samma dag upptäckte jag f.ö. att min laptop plötsligt inte vill kännas vid det trådlösa nätverket härhemma, så en del av mitt Internetsurfande gick också upp i rök... Båda mina främsta distraktionskällor havererar under ett och samma dygn, vilket ger det hela ännu mer karaktär av "högre mening". Eller är jag vidskeplig nu?

Det känns som att jag har en ganska späckad vecka framför mig. Hållpunkter så gott som varje dag. Och det är nog bra det. Två tredjedelar av den gångna helgen har gått i den kroniska sömnighetens och den lätta huvudvärkens tecken, utan någon direkt synbar anledning. En anledning kan nog faktiskt vara att jag slarvat med kosten; det har blivit övervägande simpel, vitaminfattig bukfylla senaste dygnen. Vitt bröd, kaffe, ost och diverse animalieprodukter... men inga färska grönsaker. Kräver motåtgärd, så idag storhandlade jag vegetabilier istället. Har just satt i mig en drös minitomater, plommon och sockerärter, i just den blandade oordningen, och känner att jag börjar kvickna till av vitaminchocken.


 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback