En vanlig januarimåndag

Har TV:n på, och det är nyhetsdags. Börsras är visst en av dagens stora tilldragelser, tycks det. I sådana lägen är jag tillfälligtvis lite glad att jag aldrig varit nån klippare eller ekonomisk spekulant; jag har aldrig skaffat mig aktier eller varit med och satsat i några stora affärer. Så för min plånbok gör de där turerna varken särskilt mycket från eller till, åtminstone inte sådär direkt och på kort sikt.

Jag har inte städat ut julen... alltså, pyntet står ännu kvar. Och det beror inte på att jag glömt det, utan att jag helt enkelt har så svårt att skiljas från myset ifråga. Och när man bor ensam och nästan aldrig har besök - det är ju liksom bara jag själv som överhuvudtaget ser adventsstaken, smällkaramellen, änglaspelet och bordsgranen (den förtorkade kransen på dörren ser väl möjligen brevbäraren och trappstädaren också).  Men jag inser att det börjar bli dags att släppa taget nu, med nästan endast dagar kvar till februari.
Ingen vinter att tala om är det ju heller. Jag klagar inte för egen del, för snö och kyla är verkligen inga måsten för mig, men samtidigt är det oroande med detta tidens varande ur led, liksom. Växthuseffekten o.s.v. Det ska ju inte vara såhär varmt i januari! Men jag har planer på att utnyttja det hela, trots allt. Åtminstone de dagar det inte regnar har jag ju ingen vettig ursäkt för att låta bli att ta en joggingrunda, t.ex. Inga nyårslöften i ämnet avlagda i och för sig, men det har definitivt varit mycket snack och liten verkstad då det handlat om mina intentioner att hålla mig i form.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback