Day 1 *kryssar av*

Klockan fem imorse tyckte katten Kif att jag var en rätt tråkig husse som bara låg och sov, så han försökte lite diskret (tyckte han säkert) få igång mig... så nu är jag jättefin både i håret och halva ansiktet.

Kompisen "
Kioskis" har haft en olycka med en av sina hundar och behöver därför ge den någorlunda lugn och ro medan det brutna benet läker. Därför tar jag hand om rexkissarna Kif och Tyler så länge, så det ska bli mindre busigt hemma hos dem UNDER TI... -jaha, nu hade katten trampat på caps-tangenten - under tiden.
Första dygnet som tillfällig kattägare har förlöpt mycket bra i alla fall. Såvitt jag märkt inga protester i form av pölar under soffan eller sånt, utan småkillarna har snarast med fascination och tacksamhet tagit till sig den nya terrängen. Bara en sån sak som att kunna sitta och titta ut genom ett fönster från fjärde våningen när man hela sitt liv bott i markplanet.

Tyler undersöker nu om det går att komma in i en av mina högskaftade inomhustofflor och Kif promenerar med jämna mellanrum över skrivbordet. Blir det inte värre än såhär har jag inget att gnälla över och behöver inte pinka bakom soffan jag heller. Rapporteringen fortsätter framgent.

Kommentarer:
Postat av: Anna

Haha! Låter bra att du inte känner några behov av att protestkissa, Fredrik ;) :-D Gick det att komma in i tofflan? Och framförallt ut igen?

Postat av: Jenny

Oj hu vilken olycka! (Surfade vidare till pudelbus) Hoppas lilla vovven repar sig bra!

Det låter ju som det går strålande för dig som tillfällig rexägare. :-)

2008-06-04 @ 10:35:28
URL: http://jen.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback