Det rullar... inte?

Jahopp, då var det tydligen dags igen. Busstrejk fr.o.m. midnatt. Fast denna gång bara här i Stockholm. Senast var i slutet av 90-talet; jag minns att det var på vintern och man var måttligt road.

Den här gången ser det lite bättre ut, åtminstone för min egen personliga del. Förra gången det begav sig bodde jag en bit ifrån såväl tunnelbana som pendeltåg och det blev ett flitigt promenerande, kändes det som. Numera har jag åtminstone tunnelbanan i hyfsad närhet, och dessutom är det ju sommar. Så jag känner att jag helt enkelt inte ska gnälla. Tänk om jag hade bott i t.ex. Tyresö, eller Nacka...!

Fast redan imorgon bitti blir det spännande. Kl. 08.00 ska jag vara på sjukhuset för en lung-undersökning, och sista biten fram är det vanligtvis bussar som gäller. Det blir att stiga upp tidigt för säkerhets skull.

Kommentarer:
Postat av: Hanna-Stina

Lungundersökning låter inte kul. Hoppas det är något rutinartat för astman och inte något akut och allvarligt.

Postat av: Wånkan

Hur gick undersökningen ? Och gick det bra att komma fram?



Kändes rätt tomt när man cyklade i stan imorse när det inte var några bussar... så mkt plats det fanns = ) Så för mig är det ett possitivt inslag än så länge! (tills den dagen jag behöver åka buss)

2008-07-01 @ 13:14:42
URL: http://wankan.blogspot.com/
Postat av: annaluna

Jävligt skönt att jag bara har t-bana till jobbet! Andra jag känner däremot måste ta bil eller cykel mellan pendel och t-bana...



Hur gick undersökningen?

2008-07-03 @ 22:17:00
URL: http://annaluna80.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback