*Passar på...*

Jag sitter ensam vid datorn... just nu ingen katt som klänger i skjortan, trampar i tangentbordet eller försöka fånga muspekaren på skärmen. Med andra ord: bäst att passa på att blogga.

I morgon förmiddag kan f.ö. tiden för mitt tillfälliga kattägande eventuellt bli mera exakt utmätt, då en spekulant kommer hit för att inspektera, jämte såväl blivande exmatte som exhusse och den ursprungliga uppfödaren. Värsta reunionpartyt för kissarna, förutsatt att de även minns den sistnämnda. Dessutom kanske matte och husse har med sig sin flock med hundar, så det kan bli livat här...

Jag hade förstås förstatjing om jag hade velat behålla dem för gott, men även om jag tycker om dem så var det inget vidare läge när jag såg på saken i det längre perspektivet. Framtiden (beträffande inkomst och arbetstider och sånt) är fortfarande ett enda mörkt hål, och dessutom är nog min egen inställning inte tillräckligt hängiven; jag lever inte för husdjuren sådär som den idealiske djurägaren helst ska göra. Blir man frustrerad över att man inte får vara ifred hemma, eller att de stör när man spelar dataspel, då har man nog faktiskt fel prioriteringar som djurägare. Djur ska inte vara människans egotripp - om de överhuvudtaget ska vara i fångenskap ska de bo hos personer som tar sig tillräckligt mycket tid med dem.

 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback