Små steg emot ett minskat kaos

Jag bröt en vana häromsistens väl, genom att inte skriva något om senaste delfinalen i melodifestivalen...? Men det var inte ens meningen, det bara blev så.
Det speglar hursomhelst livet i övrigt just nu. De senaste veckorna har saker börjat bli förvirrade. Och särskilt irriterande är det på den rent konkreta nivån, när jag inte hittar prylar, p.g.a att hemmet är mer av en förvaringsplats, ett osorterat lager, än en bostad. I måndags tröttnade jag och började gå igenom pappershögarna som drällt här. Sedan dess har ca fyra fulla påsar av storlek Ica-kasse gått till sopnedkastet... Och det känns som om det ändå är lika mycket kvar. Skrämmande.

Goda nyheter finns också. Datorn har repat sig, och självmant börjat återta förlorad terräng verkar det som. CD-enheten fungerar igen, och laptopen fick plötsligt kontakt med nätverket igen igår. Varför det inte gått tidigare har jag ingen förklaring till.

Idag ska jag träffa en nygift och gravid väninna, och ge henne mina varmaste lyckönskningar. Imorgon lördag går min brors flyttlass mellan Järfälla och Sollentuna, och då är det väl tänkt jag skall hjälpa till också. Hoppas solen fortsätter skina som den gör just nu i skrivande stund.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback