Man kan ju alltid skriva om Melodifestivalen...

Det står rätt stilla med saker och ting för tillfället, och därav skrivkrampen. Nå, men i lördags kväll - efter att jag f.ö. besökt ett trevligt litet kulturparty som vännen M. arrangerat - hamnade jag i TV-fåtöljen hemma hos föräldrarna och bevittnade kulmen och avslutningen på hela Eurovisionsschlager-spektaklet. Passande, eftersom jag tjatat om de svenska deltävlingarna här i bloggen.
Ryssland vann, om nån missat det. En i mitt tycke ganska ointressant smörlåt, fast oklanderligt trendig och säkert en blivande radioplåga. Jag medger gärna att Sverige inte hade tävlingens bästa bidrag, fast lite överraskad är jag ändå över att vi fick låg placering som det blev. Femtonde plats eller något sånt.

De flesta beryktade och ökända "clownnumren" hade sållats bort under de föregående delfinalerna, och Spaniens bidrag var väl nu det enda kvarvarande som andades lite humor. Förutom möjligen Lettlands sjörövarkostymer, där då. Låtarna i sig var helt okej, fast frågan är om de passade i sammanhanget...



Kommentarer:
Postat av: Anna

Tack för "krya på dig"-hälsningen!
Har du fått mitt mejl eller hamnade det i spamkorgen? :D


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback