Och efter regn kom sol

... Åtminstone här, och i bokstavlig mening. Det är lite behagligare idag, efter ett par dagar med nästintill vinterköld, och här sitter jag framför datorn och leker midsommar genom att äta jordgubbar med mjölk. Medan TVn står på och visar reprisen (antar jag) av nån gammal såpa där de skriker åt varann. "Jag orkar inte längre, att du skyller allt på mig!"

Jag försöker påminna mig hur tacksam jag kan vara över att ha hälsa och alla lemmar i behåll medan Kina och Burma försmäktar under sviterna efter senaste tidens naturkatastrofer.  Det känns på sätt och vis befogat att se det så, för om jag tar ned det på min egen vardagsnivå låter det lite löjligt: lätt förkylning, dammigt skrivbord, räkningar, disk... och skor som behöver målas om. Ja, målas om. Jag har fått pikar om att "det kanske är dags att putsa de där", men faktum är att det är själva färgen som börjat avvika...

Det är måndag och dags för nya tag.


Kommentarer:
Postat av: Wånkan

Hade hellre haft solen i lördags... nu blev istället möbler blöta under flytten... men det hade kunnat vara värre... Föräldrarna fick snö i helgen!

Postat av: annaluna

bra! Gör en sån där "jag har lista" vetja, som jag nyligen gjorde i min blogg. Ibland är det lätt att glömma bort saker man egentligen borde vara tacksam över.

2008-05-26 @ 22:05:58
URL: http://annaluna80.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback