Karaoke och drakmönstrade skjortor

Jag kom just hem - klockan är mitt i natten - från ett kort besök på den lokala förortskrogen, där fredagkvällens stämning fick en att associera till en Ålandskryssning... Jag har absolut ingenting att säga till mitt försvar. Särskilt inte med tanke på att jag själv knappast "spelar med". Det har tvärtom hänt att jag fått undrande blickar eller rentav kommentarer då jag suttit och läst en bok mitt i kaoset, istället för att som alla andra fyllemingla; ursäkta uttrycket.
Ikväll satt faktiskt en ensam och till synes trött och uttråkad flicka vid ett bord snett mittemot, och hon såg lika malplacerad ut som jag själv. Dessvärre blev det aldrig mer spännande än så. Då hon givit upp och gått därifrån satt jag fortfarande och grubblade över vilken öppningsreplik som skulle varit minst töntig och frånstötande.

Andra halvan av det här inläggets rubrik handlar om ett visst klädesplagg i min ägo, vilket gömt sig alltsedan jag flyttade hit för halvannat år sedan. Vart tog min kinesiska, blå skjorta med de broderade drakarna vägen egentligen? Det troligaste är att den helt enkelt hänger under någon annan, sällan använd, skjorta i garderoben. Jag har en tendens att av utrymmesskäl hänga några av mina kläder lager på lager. Dock är det alltid lika genant att märka hur lång tid flyttkartongernas osorterade röra fortsätter följa mig efter att jag borde varit rotad och stadgad för längesen. Jag får snarast göra en ny inventering av klädskåpen.

Kommentarer:
Postat av: Annaluna

men åh, vad spännande om du hade gått fram!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback