Tjena' bloggen

Det är fredagkväll och en aningens stressfaktor i luften. Imorgon ska jag ha storfrämmande - s.k. kafferep, och är som vanligt ute i sista stund med alltifrån matinköp till städning. Och så finns alltid de där extra stressmomenten som ska göra det hela lite mera krångligt:

1. Folk byter telefonnummer lite då och då. Med ett par dagars varsel kan jag t.ex. få reda på att mina SMS-inbjudningar inte ens gått fram.

2. Andra i samma bekantskapskrets har fest på samma dag, vilket jag ännu inte visste då jag bestämde datum.

3. Folk som aldrig varit hemma hos mig behöver vägbeskrivning, men kan likväl vara svåra att få tag på.

4. Mina vänner är inte precis någon homogen grupp... Det är veganer, mjölkallergiker, pälsallergiker, kristna, tekniknördar, politiska aktivister och psykiskt instabila. Det kan komma både småbarn och hundar. Har jag lyckats matcha så att det inte blir några olämpliga kombinationer?

Det blir spännande det här.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback