En fredag i rusk

Samla tankarna eller skingra tankarna, det är frågan. Det är gråmulet och kyligt, och senaste dagarna har jag mått lite sådär. Men som ni vet har jag ganska lätt att ta till mig av andras bekymmer också, på både gott och ont. Och det har varit kanske lite mycket av det på sista tiden, helt enkelt. Att vara snäll och hjälpa till är ju gott, och samtidigt ska man balansera det litet så att det inte tär på en.
Det hör möjligen till saken att jag för en tid sen råkade avbryta min antidep-medicinering; det berodde på att medicinen tog slut samtidigt som jag var pank och inte genast kunde skaffa ny. Eftersom jag för tillfället mådde bra, glömdes det bort ett tag, och nu har jag, stadd vid bättre ekonomi, nyss börjat medicineringen igen. Det kan nog ha varit tajming, för just på det senaste har som sagt grubblet och frågorna börjat återkomma.

Nå, jag håller mig sysselsatt med konstruktiva saker i alla fall, och det är viktigt för att må bra.

Kommentarer:
Postat av: annaluna

Men, får man inte ha grubbel och tankar..?

Hoppas du kommer må bra av dig själv iallafall!!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback