"Jaha, nähä, det är en dag imorgon också..."

Vet inte riktigt vad som flugit i mig beträffande nattvanor senaste tiden, men jag har flera gånger blivit sittande slösurfandes vid datorn till nära nog tretiden på nätterna. Och med tanke på att jag av födsel är s.k. morgonmänniska och kvällstrött bådar det inte gott. Nu sover jag ju alltså till tio (om jag vaknar av mig själv) och med min bristande organisationsförmåga och långsamma beslutsprocesser blir lätt en hel dag till spillo om jag kommer upp så sent. Det var väl t.ex. ex antal veckor sedan jag bestämde mig för att jag skulle städa upp här i min pundarkvart till hem, men ännu har det inte skett. När jag väl är på benen och påklädd framåt lunch, finns det ofta en massa annat som distraherar. Inte nödvändigtvis något ännu viktigare, men ändå.

Nu är klockan "bara" ca 01.00 på natten... Om jag då skulle ta och bryta den dåliga trenden och helt enkelt gå och lägga mig nu...? Kan man göra så?

Kommentarer:
Postat av: Anna

Trender är till för att brytas :D

Och det är väl lätt hänt, om man inte har något måste att gå upp typ 6:30 dagen efter? Själv är jag så pass tantig numer att jag imorse, en lördag, gick upp 7:45. Somnade igår runt typ 21.. :D

Förresten, det där med att städa sin pundarkvart, det är något jag också har lovat mig själv att göra...sedan några veckor tillbaka, hm!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback