And around came the sun

Det har varit en produktiv dag, även om första halvan tillbringades i regnrock. Imorse tog jag med mig påsen med osorterat skrot som stått på balkongen alldeles för länge, och begav mig till soptippen (eller återvinningsstationen, som det heter numera) lagom till öppningsdags. Skönt att bli av med det. Därpå bar det av till IKEA för att inhandla en enkel och billig lagerhylla i trä. Alltså en Albert, för er som kan katalogen utantill...
Att handla på IKEA när man åker kommunalt är knappast bekvämt. Åtminstone inte på hemvägen. Men det gick, och nu ligger hyllan halvfärdig på mitt hallgolv. Även jag var ännu bara halvfärdig och kände att jag nog orkade ett par ärenden till före stängningsdags. Så jag kånkade iväg en moccajacka och en madrass till kemtvätten, och passade även på att titta in på järnaffären.

Någonstans mitt i allt det här slutade det regna, och solen syntes igen. Såhär på kvällen kan man, möjligen frånsett blåsten, knappt tro att det varit ruskväder så nyss. På fotbollsplanen en bit bort tränas det för fullt, och folk flanerar, joggar, cyklar, rastar hundar... Det enda som saknas i utsikten är de nästan obligatoriska luftballongerna, som brukar kröna de stockholmska sommarkvällarna.
Jag satsar på att få ihop den där hyllan helt och hållet före läggdags. Då känner jag mig rätt nöjd med dagsverket. Imorgon skall jag till "plugget" igen.



Kommentarer:
Postat av: Annaluna

Skönt för naturen att ha fått sitt regn, skönt för oss att få tillbaka solen! :)



Jag åker oxå alltid kommunalt från IKEA, haha, sneglar alltid avundsjuk mot de som lassar in allt i en bil medan jag själv går mot den överfyllda busshållplatsen...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback