Inlägg som kräver uppföljning

Ja, jag sitter hemma och väntar på hantverkare. VVS-kontrollanter närmare bestämt. Det är alltså rutinmässig genomgång av hela kvarteret, antar jag, så det är vanskligt att beräkna hur dags de kan tänkas knacka på... Hade det varit ett enskilt besök hos just mig hade de här luddiga tidsramarna känts än mer tröstlösa; "vi kommer någon gång mellan 08.00 och 16.00"
Det är ju ungefär hela dagen...! För något som kanske tar tio minuter när de väl är här. Naturligtvis hade jag väl kunnat lämna in en nyckelknippa hos föreningen och låtit dem kliva på själva, men om jag nu ändå inte har något livsviktigt att bestyra, så är jag gärna ledig om folk ska komma och rota i min lägenhet. 

Nåväl. Jag passar förstås på att städa för fullt, när jag inte sitter här och bloggar och nördsurfar. Idag är det både måndag och 1:a juni...! Mitt halvautistiska sinnelag gillar när första veckodagen sammanfaller med första månadsdagen, för då blir det lättare att räkna framåt, och det känns ordningssamt och fräscht.

Nu är klockan ca kvart i elva på förmiddagen. Jag ber att få återkomma och lämna besked då hantverkarna varit här.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback