*Note to self*

Från och med denna vecka ska jag föra någorlunda noggranna anteckningar över vad jag har för mig om dagarna. Detta skall nämligen redovisas såsmåningom, på projektkursen där jag går. Eftersom jag inte har skrivblock och kalender och liknande tillgängligt här för ögonblicket, gör jag min minnesanteckning här i bloggen istället.

Dagen började med ett inplanerat läkarbesök
Därpå promenad genom stan (city)
En fika på Drottninggatan
Sedan ett hastigt besök hos några kyrkbekanta på Söder
Besök hos min samtalsterapeut (ja, avtalat, såklart)
Åter ett cafébesök; drack en smoothie, eller vad det heter
Gick till ett växlingskontor för att bli av med några utländska mynt
Promenad längs Årstaviken.
Hoppade på tunnelbanan i Hornstull, och började åka hemåt.
Gjorde en avstickare till föräldrahemmet, och åt matrester där
...

Hmmm, nu råkade det som synes bli så att jag hade inte mindre än två olika läkartider inplanerade just idag. Det är alltså inte representativt för mig till vardags, bara så ni vet...! Lite mycket just nu bara.
Däremot säger nog resten en del om hur en ledig dag för mig kan se ut. Och det är ju faktiskt lite pinsamt i all sin brist på kreativitet och intitiativförmåga. Jag glider runt och... fikar. Faktum är att jag misstänker att det är detta som är själva syftet med anteckningarna - att vi ska inse hur våra liv egentligen ser ut. Öppna ögonen, liksom. Då en dryg vecka gått och de flesta hållpunkterna handlar om planlöst flanerande och glassätande, kanske man helt enkelt tvingar sig själv att göra något åt saken!

Kommentarer:
Postat av: Supergiraffen

Jättebra! Och inte.

2009-06-24 @ 13:36:08
Postat av: svartsmurfan

Jag tycker att du gör roliga saker. :)

2009-07-08 @ 10:58:14

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback