Och vintern kom... Och vintern gick... Och kom igen...

Snöoväder och halvkaos i Stockholm. Men åtminstone inte särskilt kallt, och det uppskattar jag. Idag på eftermiddagen tog jag en promenad ute i Liljeholmen, dit jag hade ett ärende, och har förhoppningsvis fått ytterligare några fina bilder med digitalkameran, sedan vintern plötsligt gjorde landskapet vitt igen.

Äntligen verkar det som om det börjar hända saker kring min officiella sjukskrivning, vilken ju börjat bli lite onödigt långvarig nu. Jag har blivit hänvisad till ett projekt som syftar till en arbetslivs-rehabilitering, och som skall dras igång nu under våren. De olika myndigheterna som folk i utsatt situation brukar vara hänvisade till - typ Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan och Socialtjänsten - har äntligen tagit initiativet att göra något tillsammans. Det är väl ingen hemlighet att de här olika instanserna ofta kör varsitt lopp, har varsitt system, vilket gjort att de i själva verket varit som omaka kugghjul... Många som behövt hjälp har av byråkratiska skäl hamnat mellan stolarna, som det kallas.

Apropå det mår jag f.ö. bättre ikväll än igår. Kanske för att jag, då jag idag passerade vid stationen tyckte jag såg samma kille som igår, busa på ungefär samma ställe. Då verkar det ju som att allt är någorlunda okej. Jag har lätt för att oroa mig, och går igång på nästan vad som helst.
Den här veckan är fullspäckad. För att vara en vecka i mitt liv. Imorgon är det t.ex. tandläkardags, och jag ser inte fram emot det.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback