Medan diskmaskinen skvalar

Har själv funderat på hurdags jag skulle komma med något nytt här, och nu får det vara dags. Senast föregående inlägg har tyvärr stundom även stämt rätt bra in på tiden sedan dess, så det har inte funnits så mycket att tillägga. Det som dock finns är typ följande:
Förra helgen tillbringade jag på kollo (!). Åtminstone kändes det så, eftersom vi - jag och en hop andra människor - hade gemenskapsläger på det s.k. Barnens ö. Så värst många *barn* var vi dock inte; medelåldern var troligen runt 55, eller nåt. Men det var inte dumt att få inviga senvåren / försommaren i skärgårdsmiljö.

Tanken är att jag ska springa Midnattsloppet i år (shit, det kanske börjar bli dags att anmäla sig nu), och för någon vecka sedan drog jag på joggingdräkten och testade hur det stod till med konditionen så här i utgångsläget, före träning. Fråga inte...! I've got a loooong way to go. Det är ju en fördel om man klarar att ta sig femhundra meter i maklig takt utan att det börjar ila som av syrebrist i hela kroppen.

Det mycket angenäma vårvädret som varit tills igår finge så gärna återvända tills imorgon, för då ska jag på nytt ut i skärgården. Denna gång på en kryss över dagen, Åland tur och retur. Tråkigt att behöva befinna sig under tak i tolv timmar p.g.a regn, menar jag.
Och mera av liknande vara blir det om ett par veckor då jag ska till Utö med några vänner. Det känns nästan som att jag tar igen det faktum att det ibland kan gå en hel sommar utan att jag satt min fot nära havet. Men det är rätt mycket tillfälligheter som gjort det den här gången.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback