Ja, förresten...

... apropå jogging och sånt (se slutet på föregående inlägg): TV-nyheterna gav mig just rätt i något som jag instinktivt har misstänkt länge. Nämligen att där luften är dålig, som exempelvis i innerstan eller längs stora bilvägar, är det snarare hälsofarligt än nyttigt att motionera. Den fysiska ansträngningen gör ju att man bara drar i sig ännu mer av smogen. Så ska man springa, promenera eller cykla i syfte att må bättre av det, bör man om möjligt välja platser med så frisk luft som möjligt. Det är ju faktiskt helt logiskt egentligen, men ibland behöver man nästan få saker bekräftat svart på vitt för att man ska idas låta det göra skillnad i ens liv.
Själv bor jag ju faktiskt i förorten och har bekvämt promenadavstånd till parker och obebyggt skogsområde, så mitt läge är ju bra. Synd bara att det är höjdskillnader á la San Fransisco just häromkring; jag avskyr sådana här långa, branta backar när jag springer, men vilket håll jag än väljer är det oundvikligt.

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Jogga gör jag inte... Men sätt dig på bussen hit så kan vi ta en promenad nere vid sjön. :-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback