Nu har jag nästan sett Casablanca

Högsommaren gör troligen sina dödsryckningar, men fint väder är det ännu. Min ivrige kompis M. som har stenkoll på alla kulturevenemang med fritt inträde, hade tipsat om utomhusbion i Tantolunden (en del av Stockholms filmfestival), och igår gick vi dit och såg klassikern Casablanca.

Eller, såg och såg... Liksom dagen innan stötte filmvisningen på komplikationer. På torsdagen hade strömavbrott gjort att filmen fördröjdes. Nu blev det avbrott efter två tredjedelar av filmen, på grund av att den festivalansvarige glömt sista rullen på kontoret(!). Han lovade rusa iväg och hämta den, det skulle ta någon kvart eller så, men vi tillhörde dem som gav upp och gick hem istället. Att sitta på marken ger träsmak i rumpan.

 

Nåväl, troligen ett nytt försök på söndag kväll. Då skulle de visa någon ny tecknad japansk film.


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Åh, jag såg i tidningen att det skulle vara casablanca på storskärm utomhus, men jag lyckades så klart missa det. älskar den filmen!

2005-08-21 @ 11:46:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback