Nytt ämne

När jag kikar på mina föregående inlägg -och jag har ju ändå bara varit med nån vecka ännu- kan jag lite generat konstatera att det redan finns en röd tråd: städning! Så för att inte förlora eventuella läsare byter jag raskt ämne.

 

Det är tisdag idag, andra veckan i augusti. Solen tittade nyss fram en ovanligt lång stund. Sista Allsång på Skansen för säsongen ikväll, och jag tänker titta. Jag vet inte riktigt varför, men det här präktigt folkhemssvenska tilltalar mig faktiskt ibland (Med betoning på 'ibland'). Särskilt vid tillfällen då jag känner mig lite håglös och tveksam och har glömt bort livets glädjeämnen. Då kommer SVTs allsång, schlager, revyer, uppesittarkvällar och andra rumsrena mysprogram som en hemtam och trygg verklighetsflykt. En liten värld där alla är snälla och glada.

 

Har just beställt en bok på nätet, mot postförskott faktiskt...! (Det brukar ju annars ofta krävas kreditkort när man ska handla på webben.) Får jag den i tid kommer den att vara mycket användbar i färdigskrivandet av den historieuppsats som släpar i mina hasor. Skulle vara så himla skönt att få det där gjort, och liksom rensa skrivbordet...  Jaha, nu kom jag in på städning igen.

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback