Julfest på stamställe

Högskolan hade förlagt sin terminsavslutning till ett söderfik där jag är minst en gång i veckan. Både bekvämt och lite märkligt. Men nu fick jag definitivt klart för mig att de minsann lagar himla god mat där också, och inte endast de där chokladbollarna och kaffet som jag av inbiten vana alltid väljer.

Jag summerar: det var en synnerligen trevlig kväll. Och välbehövlig tror jag faktiskt. Och då middagen väl intagits färdigt, siktade de flesta på att 'gå vidare' som det kallas då man inte är riktigt mätt på krogmiljön. Gänget splittades dock upp under vägen eftersom alla inte hade exakt samma önskemål (Det var förmodligen inte alla pastorskandidaterna som tyckte att queerklubb lät lockande, t.ex). Den lilla klungan som jag själv hakade på bestod till slut av fyra personer och hamnade såsmåningom på O'Leary's sportbar. Lilla Malena var nämligen fast besluten att få se boxningsmatchen mellan Laila Ali och Åsa Sandell som sändes direkt från Berlin, så vi behövde alltså ett ställe med påslagen storbilds-TV.
Det är nog för övrigt första gången jag varit på en såndär sportnörds-ölstuga, men det var precis som man väntar sig och lite till. T.o.m i de enskilda båsen fanns TV-skärmar.

Sandell förlorade matchen på knockout(?), men tills dess hade Malena varit en av de mest högljudda i hela lokalen. "PÅ HENNE! DÖDA! DÖDA!" (Ja, det är kristen teologi vi pluggar till vardags, ja. Vill du ha riktigt röjiga fester under studietiden så satsa på prästyrket.) Mellan varven plockade hon dock fram sin frommare sida och visade att hon kunde psalmboken utantill genom att sjunga med utgångspunkt från våra garderobsnummer.

Saltet på min marghueritadrink gjorde mig törstig igen, men jag höll mig i fortsättningen till vatten. Nån måtta får det vara sade plånboken, oavsett om magen höll med. Inatt sov jag i alla fall gott känns det som, vilket inte hindrade en tupplur mitt på dagen också. Har nu inte varit ute på hela dagen... funderar faktiskt på att ta mig en nypa kall luft.

Klart slut för denna veckan. Måndag imorgon.

Kommentarer:
Postat av: TinaSol

:) Det måste vara det där fiket vi var på sist. Tror bestämt att du blev övertalad att välja ngt annat än chokladboll. men jag åt en och den smakade prima.

2005-12-19 @ 16:35:44
Postat av: Machineballerina

Åh, vilket fik var ni på? Jag är så nyfiken!

2005-12-19 @ 18:46:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback