Nu kan man inte gnälla på november längre.

Det är nog många i Sverige som tycker november är årets värsta månad. En äldre arbetskamrat då jag jobbade på parklek en höst för många år sen sade mer än en gång lakoniskt att: "Det är den här jävla november, alltså...!" Deppmånaden. Stressmånaden. Månaden då allt blivit mörkt och livet i naturen definitivt slocknat, men våra liv likförbaskat inte tillåts gå på sparlåga eftersom så mycket ska ske då.

Nu är det dock plötsligt december. Julen pockar på, och även om man kanske innerst inne inte känner så stor skillnad så förväntas man nog vara lite gladare. Lite nöjdare, och tindra med ögonen inför adventsstakar och stjärnor. Den placeboeffekten hoppas jag så smått på, för det kan jag behöva. Det råder fortfarande morgon-apati och tidsödande livsgrubbel här, säkert helt i onödan.
Men jag ska strax resa mig ur den här fåtöljen. Jag ska gå ut och suga i mig dagsljus. Ladda batterierna och samla välbefinnande-poäng.

Lyssnar på Svenska Favoriter på radio. Nyss sade de i nyhetspausen att vetenskapsmän i Singapore uppfunnit en barnpyamas som kan "krama" den som har den på sig. Den är bl.a. avsedd för barn som måste sova ensamma. Radioprataren kommenterade dock att: "De borde nog egentligen tillverka den i large också, för vuxna singlar." Så sant så.
Fast ännu bättre vore det kanske om vi människor kramades mer på riktigt.  

Kommentarer:
Postat av: machineballerina

Ja, mer kramar åt folket. Jag lider helt klart av krambrist!

2005-12-01 @ 23:59:47
Postat av: TinaSol

Jag går in varje dag och kollar efter Effell-bloggar, så från min sida är du verkligen inte bortglömd :) Vilken frekvens ligger svenska favoriter på? dom brukar ju spela gamla roliga låtar emellanåt, typ "vill du plocka körsbär i min trädgård". En låt som många förresten lägger lite märkliga tolkningar i...Hoppas du får en bra helg. Många kramar till dig!

2005-12-02 @ 14:49:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback