Dags för en kvällspromenad?

Effell fyller år imorgon. Hurra, hurra. Men jag har faktiskt blivit firad av min familj redan ikväll, för det var lämpligast så.

Det kändes som om jag klarade tentan imorse. Så jag kan ju åtminstone få gå omkring och tro det, tills motsatsen visar sig om ett par veckor. Det man inte vet har man inte ont av, som det cyniska talessättet lyder.
Väl åter hemma drabbades jag av en grym huvudvärk... Dålig tajming med tanke på Mammas förberedelser med vällagad middag och tårta och annat ätbart. Det var som om jag haft kolsyreluft bakom pannbenet, det tryckte och pressade inifrån, och jag kände mig lätt illamående. Skuldmedvetet tänkte jag tillbaka på dagens bristfälliga mathållning: två bananer, en tomat, två stora chokladbitar och så kaffe och fikabröd på det. Fy skäms!
Vid middagsbordet kände jag mig halvt svimfärdig och min mor intygade att jag var vit i ansiktet. Efter ett par glas vatten och lite nyttig mat i magen, plus en vilostund på soffan återhämtade jag mig dock, och känner mig nu återställd. *Pustar ut*

Presenterna? Bara en, men en som jag längtat efter i flera år. En digitalkamera! Äntligen! Inte allra superflådigaste innesorten, men helt okej för mig. Nu kommer det att bli andra bullar av här på mina Internet-sidor, när jag kan fixa fram bilder på kortare tid än hittills. Jag blev så glad så jag kanske orkar lite tårta också.

Kommentarer:
Postat av: Jenny

Eftersom imorgon är idag så säger jag Grattis!! :-) Kul med en digitalkamera! Ser fram mot en massa bilder nu!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback