Fryser och svettas

Det har blivit kyligt och småhuttrigt, och jag jämnar ut det genom att köra med värmefläkten här hemma i rummet. Efter en stund blir det nästan för varmt istället.

Det är mycket nu, men allt går sakta ändå. Jag har en omtenta att plugga till, samt en liten uppsats som ska vara klar på fredag, jag ska också sammanställa en tjock ansökan om doktorandtjänst före fredag, jag har ett långvarigt måleriprojekt sedan länge vid sidan om, och säkert har jag ändå glömt nåt nu.... Ovanpå detta kommer en urkass ekonomi, det faktum att jag kanske ska flytta efter nyår, att jag vill pressa ur mig ett bidrag till serietävlingen i Metro innan den avslutas, att Mor snart fyller år, att julen ska firas i fjällen och att brorsan förmodligen åker till Thailand snart... det får inte plats mer i huvudet nu! Nej, jag är inte särskilt stresstålig nej.
Bara om ni undrar över varför gamle Herr Ångest kom och hälsade på... och ännu inte har bestämt när han ska resa hem igen.

En dag i taget..... andas djupt....


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback